zondag 8 november 2009

Christmas tables past








































In mijn berichtje van 3 november beloofde ik jullie dat ik in een van mijn volgende berichtjes een aantal foto's zou plaatsen van onze kersttafels, die ik de afgelopen jaren heb gemaakt. Ik had gehoopt dat ik jullie iets meer kon laten zien, maar een deel van de foto's moet ik al hebben verwijderd. De foto's die ik vandaag heb geplaatst zijn tussen de twee en zeven jaar oud. Het is leuk om te zien hoe ons huis in de loop van de tijd is veranderd. Van veel felle kleuren zoals knalroze, limegroen, oranje en geel naar grijzen en pasteltinten. Ook onze meubels waren toentertijd heel anders.

De bovenste drie foto's zijn het meest recent. De eikebladeren die op tafel liggen komen uit de tuin en hebben een klein zilver laagje gekregen. Dit doe ik meestal ook met denneappels en mooie takken. Het kost weinig geld en ziet er altijd super uit!







































In my post of November 3rd I promised to show you some pictures of our Christmas tables I made the last couple of years. I hoped to show you some more, but I must have thrown some away. The pictures I show you today are between two and seven years old, and it shows! Our interior looked quite different then. We had more bright colours, different chairs etc. The first three pictures are the most recent. The oakleaves you can see on the table were sprayed silver by me. I do this to pine cones and beautifully shaped branches as well. It makes attractive, but very cheap decoration.



















13 opmerkingen:

  1. Wat is dat toch leuk om binnen te mogen kijken :-)
    Ik vind je eerste foto's erg mooi, vooral je boom zo simpel versierd, daar hou ik erg van. En amarillysen, die horen bij mij ook bij de kerst. Dankjewel Madelief, ik krijg er al wat meer zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love the idea of spray painting branches and other items. We did that quite often when I worked for a florist. The simple things often make the biggest impressions!! It looks like you have quite a crowd for your dinner! You have done a lovely job too, and yes, try the mirror trick, it looks really great!!
    Take Care!
    Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mocht je om gasten verlegen zitten, ik hou me aanbevolen hi hi! Wat een gezellige tafel en leuk om te zien hoe inderdaad door de jaren heen je smaak toch verandert!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je smaak veranderd in de loop der jaren toch best wel veel, niet??

    Ik heb dat ook al gemerkt!Ik ben benieuwd wat je dit jaar kiest!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liebe Madelief,
    was für eine wunderbare Idee, uns die Weihnachtstafeln aus früheren Jahren zu zeigen!!!! Mein Favorit ist die Nr. 1 - dieses GRAU mit WEISS und SILBER sieht so edel aus und alles hat so eine ruhige, elegante Ausstrahlung........wunderschön!!!!! Und ganz besonders gefällt mir, dass der Weihnachtsbaum auch genau darauf abgestimmt ist - meiner war in den letzten Jahren auch immer weiß oder silber!

    Einen wunderschönen und gemütlichen Sonntagabend und
    lieve groet ;), herzlichst Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat leuk om terug te kijken, en wat maak jij er veel werk van.
    De zilverkleurigen eikenbladje bij ieder bord zijn ook zo leuk.
    Je kamer and suite blijf ik geweldig vinden, zoveel huizen hebben het eruit gesloopt en nu wil iedereen het weer terug,

    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie fotos, leuk en hahaha de flessen lamp van rotan naar wit, hej ik ken dat heb je stiekem mijn huis gefotograveerd ahahahah...

    Ben natuurlijk benieuwd hoe het dit jaar wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello, your dinning room looks very pretty with those modern white chairs, they add a charming carachter. Liked how you sprayed those leaves, a very good idea!!
    Cariños
    María Cecilia, from Chile

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je toch een sfeervol huis en het maakt gewoon niet uit hoe jij je tafel dekt, ik blijf het prachtig vinden!

    groetjes, jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Madelief, al je verschillende tafels. Leuke kamer-en-suite. Altijd mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gorgeous! dear Madelief!
    Love the 1st one! great way to play with colours! like the fact that it's simple and yet soo charming!
    Happy new week,
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk is dat om te zien hoe alles in de loop der jaren veranderd. Maar de kerstboom veranderd ook mee. Ben benieuwd hoe het dit jaar is.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kom ook graag bij je langs hoor......
    Dusse mocht er plaats over zijn......
    Wat een heerlijke tafels om aan te dineren.....
    En wat is het menu..?
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.